مقالات

آرایش صورت کشیده و لاغر و ترفندهای آرایشی آن

آرایش صورت کشیده و لاغر

آرایش صورت کشیده و میکاپ عروس صورت کشیده در سالن زیبایی گل گیس، بهترین سالن زیبایی در شرق تهران با بهترین میکاپ آرتیست انجام می‌شود. آرایش صورت لاغر و کشیده یکی از تکنیک‌های مهم در میکاپ و آرایش است. به طور کلی آرایش صورت را می‌توان با انجام تکنیک و ترفندهای مناسب انجام داد و فرم صورت را به طور کلی تغییر داد. طریقه میکاپ کردن تاثیر زیادی در چاق و یا لاغر نشان دادن صورت دارد. صورت‌های کشیده باید به گونه‌ای گریم و میکاپ شوند که صورت پرتر نشان داده شود. معمولا وجود نواحی سایه دار و تیره سبب لاغر نشان دادن صورت می‌شود. چنانچه دوست دارید با میکاپ صورت کشیده آشنا شوید در ادامه این مطلب از سالن زیبایی گل گیس، به توضیح این مورد پرداخته‌ایم.

فرم صورت در انواع مختلف گرد، کشیده، مربعی، بیضی و…. وجود دارد که برای هرکدام از این فرم‌های صورت، ترفندهای آرایشی خاصی وجود دارد. زمانی که می‌خواهید آرایش کنید یا لوازم آرایشی مثل کرم پودر بخرید به رنگ پوست خود توجه زیادی می‌کنید. اما اغلب خانم‌ها فرم صورت خود را برای آرایش کردن در نظر نمی‌گیرند. در صورتی که با رعایت نکات ساده و طلایی می‌توانید بهترین آرایش برای صورت‌های کشیده را داشته باشید. این موضوع در مورد سایر فرم‌های صورت هم صدق می‌کند. پس با ما همراه باشید تا با ترفندهای آرایش صورت کشیده آشنا شوید.

مشخصات و ویژگی‌های صورت کشیده

اگر دو به شک هستید و نمی‌دانید که دقیقا صورت کشیده‌ای دارید یا نه به شما در این بخش کمک خواهیم کرد تا متوجه این موضوع شوید. صورت‌های کشیده، لاغر و بیضی در یک خانواده قرار دارند. اما صورت بیضی کمی پرتر از صورت لاغر است. برای تشخیص فرم صورت باید به طول و عرض چهره دقت کنید. اگر طول صورت شما (یعنی از پیشانی تا چانه) تا حد زیادی بیشتر از عرض صورتتان (یعنی فاصله یک گونه تا گونه دیگری) بود یعنی صورت کشیده‌ای دارید. اما اگر گونه‌های استخوانی دارید و لب‌هایتان نسبتا فرو رفته هستند هم صورت کشیده و هم لاغری دارید.

ویژگی‌های صورت کشیده به این ترتیب است: صورت کشیده شبیه به صورت بیضی است. فقط کمی باریک‌تر و بلندتر است. در این نوع فرم صورت فک یا پیشانی چهار گوش را مانند صورت مستطیلی نمی‌بینید.  طول صورت‌های کشیده معمولا 2 برابر بلندتر از عرض صورت است. همچنین صورت‌های کشیده فاقد هرگونه ویژگی برجسته هستند و چانه باریکی دارند. اگر قصد آرایش صورت کشیده را دارید باید هدف شما افزایش عرض، برجسته کردن گونه و در عین حال متعادل نگهداشتن عرض و طول صورت باشد.

آموزش آرایش صورت کشیده

در زیر مراحل قدم به قدم آرایش صورت کشیده را توضیح داده‌ایم:

زیر سازی پوست و نحوه آرایش صورت کشیده حرفه‌ای

رنگ پوست را بهتر است 1 تا 2 درجه از رنگ اصلی پوست خود روشن‌تر باشد و چنانچه پوست روشنی دارید تنها 1 درجه رنگ پوست خود را روشن‌تر کنید. سپس با زاویه سازی و بازی با رنگ‌های کانتور می‌توانید به طور مستقیم خطوط صورت خود را متعادل کنید. با کانتور می‌توانید فرم دلخواهی که دوست دارید را به صورت خود ببخشید. پس بهتر است قبل از میکاپ با لوازم آرایش با کانتور و کانسیلر بهترین زیرسازی میکاپ را انجام دهید.

رنگ کانتور برای گرد کردن صورت

اشخاصی با صورت لاغر و بلند دارای پیشانی و چانه کشیده‌ای هستند. برای کانتور پیشانی این فرم صورت باید بالاترین قسمت پیشانی و نقطه رویش مو را با کانتور تیره بپوشانید. اما این پوشانندگی باید بیشتر از اندازه معمول باشد تا بعد از پوشش دهید به وسیله پنکیک یا پودر فیکس پیشانی کوتاه‌تر نشان داده شود. همچنین فراموش نکنید که استفاده از رنگ‌های روشن‌تر کانسیلر به شما کمک می‌کند تا صورت توپر و تپل‌تری داشته باشید.

مراحل کانتورینگ آرایش صورت کشیده و سبزه

ابتدا کرم پودر بزنید تا عیوب چهره محو شوند. با قلم کانتور می‌توانید علاوه بر کوتاه کردن پیشانی و چانه، خط رویش مو بغل صورت را هم بکشید. یک خط کانتور باریک در سرتا سر خط مو شما باعث می‌شود تا پیشانی کمی کوچتر به نظر برسد. با استفاده از یک براش آرایشی باریک این کار را انجام دهید. سپس خط گونه را از گوش شروع کنید و در وسط گونه‌های خود خاتمه دهید.

اما بر خلاف کانتور صورت گرد کانتور خط گونه باید رنگ ملایم‌تر و غلظت کمتری داشته باشد. بعد از کانتورینگ باید خطوط را ناپدید و پوست صورت را با پودر فیکس یا پنکک یکدست کنید. به علت اینکه کانتور گونه در این نوع میکاپ کمتر انجام می‌شود بعد از پودر فیکس با یک رژگونه ملایم با رنگ ملایم گونه‌ها را برجسته کنید. برای برجسته‌سازی رژگونه و گردتر نشان دادن صورت رژگونه را در حالت لبخند و با مقداری کمی انحنا با گونه بزنید. بهترین رنگ رژگونه برای آرایش صورت کشیده رنگ‌های با تم گلبهی و صورتی است. در آخرین مرحله یک خط درچانه خود بکشید. برای این کار تقریبا در مرکز چانه خود یک خط عمودی کوچک بکشید و سپس خط را به سمت گردن خود مخلوط کنید. با این کار چانه شما کمی کوچکتر دیده می‌شود.

هایلایت کردن صورت‌ کشیده و لاغر

برای اینکه بهترین آرایش برای صورت کشیده را داشته باشید باید طبق مراحل زیر صورت را هایلایت کنید:

  1. ابتدا  هایلایتر را به صورت مثلث برعکس در زیر چشم خود بکشید. این کار برای درشت نشان دادن چشم‌ها و از بین رفتن تیرگی زیر چشم عالی است.
  2. یک خط بر روی استخوان گونه خود بزنید.یک خط باریک روشن بر روی استخوان گونه و دقیقا روی خط کانتور اضافه کنید. این کار استخوان گونه شما را برجسته نشان می‌دهد.
  3. بینی خود را هایلایت کنید. هایلایتر را روی پل بینی خود بکشید. این کار باید بینی شما را باریک و کوچکتر نشان دهد.

رژگونه برای صورت کشیده

رژگونه مناسب پوست خود را به برجسته‌ترین قسمت گونه‌های خود بزنید. با استفاده از براش آرایشی مقدار کمی رژگونه را به هر کدام از گونه‌ها بزنید. سعی کنید براش را فقط به گردترین قسمت‌های گونه خود بزنید. اگر صورت مستطیلی داشته باشید این روش بهترین روش برای شما می‌باشد. رژگونه‌های براق برای شما انتخاب مناسبی نیستند. زیرا این رژگونه‌ها می‌توانند جلوه هایلایتر را کمتر کنند.

با استفاده از رژ گونه می‌توانید گونه‌های خود را برجسته کنید. حتما در زمان کشیدن رژ گونه بخندید. سپس برآمدگی ایجاد شده را با یک براش پهن به دو سمت صورت مخصوصا گوش‌ها رژ گونه بزنید. با این کار صورت شما گردتر و پرتر نشان داده می‌شود.

آرایش ابروها برای آرایش صورت کشیده و گندمی

ابروها تفاوت زیادی در چهره ایجاد می‌کنند. ابروی پرپشت می‌تواند با ایجاد وزن در صورت شما تعادل ایجاد کند. وجود زاویه در ابروها (ابرو هشتی) صورت را پهن‌تر می‌کند. در نتیجه دقت از کشیدگی و لاغری صورت دور می‌شود. ابروها را نازک نکنید. زیرا این کار در آرایش صورت کشیده جلوه بدی دارد و صورت را بیش از اندازه لاغر و کشیده نشان می‌دهد.

آرایش چشم مناسب صورت‌های کشیده

با تاکید بر سایر اجزای چهره خود می‌توانید توجه دیگران را از کشیدگی صورت خود منحرف کنید. چشم‌ها مانند گونه‌ها یکی دیگر از اجزای صورت هستند که می‌توانید بر روی آنها مانور دهید. با آرایش اسموکی، آرایش چشم گربه‌ای و سایه چشم پر رنگ و مژه‌های بلند می‌توانید چشم‌های خود را درشت‌تر کنید. برای آرایش صورت کشیده باید مژه‌ها پر و مشکی و حالت دار باشند. مژه‌های مصنوعی و ریمل‌های حجم دهنده بهترین گزینه برای آرایش چشم صورت لاغر است. برای کاهش کشیدگی صورت نباید از سایه‌های پررنگ و تیره استفاده کنید. رنگ‌های روشن و ملایم سایه بهترین انتخاب برای میکاپ صورت کشیده هستند.

خط چشم مناسب میکاپ صورت کشیده

برای میکاپ صورت کشیده باید از خطوط افقی استفاده کرد. خط چشم گربه‌ای صورت را گرد و پرتر نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است خط چشم پهن باشد. در زمان کشیدن خط چشم، چشم‌ها را نبندید و مستقیم براش خط چشم را روی پلک نگیرید.  باید براش خط چشم به صورت افقی بر روی پلک قرار بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *