مقالات

آرایش پوست سفید و روشن و فوت و فن‌های کوزه‌گری آن

آرایش پوست سفید و روشن

آرایش پوست سفید و روشن برای میکاپ عروس نیاز به یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای دارد. بنابراین سعی کنید اگر پوست روشنی دارید به بهترین میکاپ کار عروس مراجعه کنید. اما اگر برای آرایش روزانه می‌خواهید با نحوه آرایش پوست سفید آشنا شوید با ما در ادامه این مطلب از سالن زیبایی گل گیس در شرق تهران همراه باشید. اگر پوست سفید و شادابی دارید حتما از مدل‌های میکاپ مناسب استفاده کنید. با این کار چهره‌ای جذاب‌تر و متفاوت‌تر خواهید داشت. پوست سفید آرزوی بیشتر خانم‌ها است. اما میکاپ آن کمی دشوار است. بهتر است در زمان آرایش به نکات مهم درباره تحوه میکاپ این نوع پوست توجه داشته باشید تا میکاپ صورت بی نقص باشد. میکاپ صورت برای پوست‌های مختلف متفاوت است.

برای مثال با پوست سبزه نباید از مدل میکاپ صورت روشن استفاده کنید. زیرا این مدل‌ها مخصوص افرادی است که پوست‌های روشن دارند. برای چنین پوستی برای اینکه چهره سرد و بی‌روح نشود باید از روش‌ها و تکنیک‌های آرایشی خاصی استفاده کنید.  در ادامه این مطلب با انواع آرایش پوست سفید و روشن آشنا خواهید شد و می‌توانید با ایده گرفتن از آنها، صورتتان را به زیباترین شکل ممکن، میکاپ کنید.

مدل های آرایش صورت با پوست سفید و فوت و فن‌های جذاب آن

اگر جزو خانم‌هایی هستید که پوست سفیدی دارید باید در زمان میکاپ از کرم پودر متناسب با چهره خود استفاده کنید. همچنین از کرم ضدآفتاب ساده و طبیعی برای روشن و آرایش پوست سفید و روشن مناسب است. بعد از ضدآفتاب از کرم پودری با 2 درجه تیره‌تر برای ایجاد سایه روشن بر روی پوست خود استفاده کنید. این کار باعث کانتور سازی صورت می‌شود. همچنین چهره و رنگ پوست شما را طبیعی‌تر می‌کند.

نکات مهم برای آرایش پوست روشن

رنگ پوست افراد بسیار تنوع دارد. تکنیک‌های آرایشی و مراقبتی بسیار متفاوت است. اگر رنگ پوست شما روشن است نباید از رنگ‌ها و سبک‌های آرایشی پوست سبزه استفاده کنید. بنابراین باید با رنگ پوست خود به طور کامل آشنا باشید و مواد آرایشی و نوع آرایش خود را بر اساس نوع و رنگ پوست خود انجام دهید.برای آرایش مناسب پوست سفید حتما نکات زیر را رعایت کنید:

استفاده از ضد آفتاب برای آرایش صورت سفید و گرد

مهم‌ترین نکته در آرایش و مراقبت از پوست روشن، استفاده از ضدآفتاب یا ماد آرایشی با spf است. حتما برای آرایش و میکاپ به دنبال محصولاتی باشید که از پوست شما در برابر اشعه UVA و UVB نور خورشید محافظت کند. پوست‌های روشن نسبت به پوست‌‌های دیگر به اشعه‌های مضر آفتاب حساسیت بیشتری دارند. همچنین نسبت به پوست‌های دیگر احتمال ایجاد لکه و حتی آفتاب سوختگی بیشتری دارند.

مناسب‌ترین رژگونه برای آرایش پوست سفید و روشن

انتخاب رژگونه برای آرایش پوست سفید کمی سخت است. باید در زمان میکاپ این نوع پوست از رژگونه‌های تیره استفاده نکنید. برای اینکه پوست شما گرما و لطافت بیشتری داشته باشد از رژگونه های روشن مانند رژگونه‌های هلویی، صورتی و برنزی و مرجانی برای میکاپ صورت خود استفاده کنید. حتما از رنگ‌های متناسب با رنگ پوست و مشابه این رنگ‌ها استفاده کنید. برای مثال رنگ هلویی و مرجانی برای رنگ پوست‌های سفید و گرم مناسب است. همچنین از رنگ‌هایی مانند بنفش و صورتی می‌توانید برای پوست‌های دارای تناژ سرد استفاده کنید.

آرایش چشم مناسب برای آرایش پوست سفید و چشم مشکی

برای آرایش پوست سفید و روشن بخش میکاپ چشم‌ها اهمیت زیادی دارد. بنابراین از سایه‌های تیره و آرایش غلیظ چشم استفاده نکنید. چراکه چهره شما را بیمار و کبود نشان می‌دهد. سایه‌های صورتی می‌توانند صورت شما را بیمار و رنگ پریده کنند. بهتر است از سایه‌های آبی و صورتی ملایم و سبز برای میکاپ چشم‌ها استفاده کنید. بهترین گزینه برای سایه این است که از رنگ‌های برنز روشن یا خاکستری استفاده کنید. اگر پوست سردی دارید از رنگ‌های متالیک به عنوان سایه چشم استفاده کنید.

برای خط چشم از خط چشم‌های براق و با رنگ سیاه و قهوه‌ای و سفید و ذغالی استفاده کنید. همچنین بهتر است خط چشمی ملایم استفاده کنید. البته رنگ خط چشم بستگی به رنگ مو شما دارد. اگر مو و مژه تیره و پوستی روشن دارید از خط چشم مشکی استفاده کنید. اما برای مو و مژه روشن از خط چشم قهوه‌ای یا خاکستری استفاده کنید تا سایه چشم طبیعی‌تر باشد. به هیچ عنوان از سایه مشکی برای آرایش ابروهای خود استفاده نکنید. سایه و مداد قهوه‌ای مناسب‌ترین گزینه برای شما هستند. همچنین می‌توانید از ژل ابرو برای آرایش زیبایی ابروهای خود استفاده کنید.

بهترین رژلب برای پوست سفید

رنگ رژلب تاثیر زیادی بر جذابیت میکاپ پوست سفید دارد. افرادی که پوست سفید و روشنی دارند می‌توانند از هر رژلبی استفاده کنند. اما باید مطابق با گونه‌ها از رژ لب مناسب استفاده کنند. رژ لب با رنگ قرمز و صورتی و قرمز آلبالویی یا هلویی برای آرایش پوست سفید و روشن بسیار مناسب است. البته افرادی که پوست سردی دارند بهتر است از رژ لب مرجانی استفاده کنند. برای افراد دارای پوست گرم، رنگ نارنجی و نارنجی روشن انتخاب ایده‌آل و فوق‌العاده‌ای است.

بررسی تناژ پوست روشن

مدل آرایش را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. بسیاری از افراد بر اساس سلیقه و مد، سبک آرایشی خود را انتخاب می‌کنند. این کار بسیار اشتباه است. زیرا ممکن است میکاپ انتخابی با رنگ پوست شما سازگاری نداشته باشد. بنابراین باید تناژ پوستی خود را بشناسید و متناسب با تناژ سرد از رنگ رژ لب‌های متناسب با پوست سرد استفاده کنید. همچنین اگر پوست روشن و گرمی دارید باید از لوازم آرایشی متناسب با پوست گرم استفاده کنیذ. با این کار آرایش پوست سفید و روشن بی نظیری خواهید داشت و میکاپ سفید شیکی دارید.

پس به طور کلی این موارد را رعایت کنید:

  • حتما تناژ پوست خود را از لحاظ گرم بودن یا سرد بودن  مورد بررسی قرار دهید و بر اساس آن آرایش پوست سفید و روشن را انجام دهید.
  • افرادی که پوست روشن دارند برای آرایش پوست سفید و روشن حتما باید از ضدآفتاب در برنامه آرایشی خود استفاده کنند. این نوع پوست‌ها به شدت به اشعه ماورا بنفش خورشید حساسیت دارند. همچنین احتمال ایجاد لکه‌های پوستی و آفتاب سوختگی در این نوع پوست بسیار زیاد است.
  • قبل از آرایش پوست روشن از ماسک‌های طبیعی استفاده کنید. زیرا شادابی خاصی به پوست صورت می‌بخشد.
  • برای آرایش پوست سفید و روشن بهتر است از رژ لب مایع برای روزها استفاده کنید.
  • همچنین برای آرایش شب بهتر است از رژ لب کلاسیک و قرمز استفاده کنید.
  • اگر پوست روشنی دارید و از سیاهی دور چشم رنج میبرید از کانسیلر رنگ زرد استفاده کنید.
  • بهتر است خانم‌هایی با پوست روشن از میکاپ غلیظ و سنگین خودداری کنند. زیرا این مدل میکاپ‌ها باعث می‌شود تا میکاپ و آرایش صورت شما غیر طبیعی بنظر برسد.

آرایش پوست سفید با چشم قهوه‌ای

برای هر نوع آرایشی ابتدا باید پوست را پاکسازی کنید. به دلیل اینکه پوست سفید روشن است بعد از ضدآفتاب از کرم پودر یا پنکیک هلویی استفاده کنید. با این کار رنگ چهره به رنگ صورتی ملایم در می‌آید و با رنگ اصلی صورت شما تناقصی ندارد. سفید بودن پوست با چشمان قهوه‌ای، پوست را سرد و بی روح نشان می‌دهد. به همین دلیل باید یک خط چشم مشکی باریک در پشت چشم بکشید. مژه‌های پلک بالایی را با ریمل پر کنید. همچنین می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید. برای زیر چشم‌ها از خط چشم پهن با مداد قهوه‌ای استفاده کنید. بهتر است خط چشم پایین را دنباله دار بکشید. اندازه دنباله خط چشم بستگی به نوع چشم و سلیقه شما دارد. این مدل آرایش چشم برای پوست سفید باعث می‌شود تا چشم‌ها براق‌تر و روشن‌تر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *