مقالات

آموزش آرایش چشم درشت و ترفندهای آن

آموزش آرایش چشم درشت

آرایش چشم درشت ترفندهایی دارد که در صورت عدم رعایت آنها چشم‌ها را ریزتر می‌کنید. عروس آرایش چشم درشت یکی از تخصص‌های میکاپ آرتیست حرفه‌ای در سالن زیبایی گل گیس است. از مهم‌ترین نکات در میکاپ عروس توجه به شکل و رنگ اعضای صورت است. اگر تمامی نکات را رعایت کنید آرایشی جذاب و چهره‌ای طبیعی خواهید داشت.چشم‌های درشت به طور طبیعی زیبا و چشمگیر هستند. چشم درشت یک نعمت خدادادی  است که حتی بدون آرایش هم زیبا می‌باشد. اما بسیاری از افراد هستند که میکاپ را دوست دارند و ترجیح می‌دهند حتی چشم درشت را هم میکاپ کنند.

به طور کلی میکاپ چشم درشت، از پرایمر و سایه چشم گرفته تا خط چشم برای چشمان درشت متفاوت است. بنابراین لازم است که بایدها و نبایدهای میکاپ این نوع فرم چشم را بدانید. چنانچه میکاپ چشم درشت را به صورت اصولی فرا بگیرید زیبایی چشم‌هایتان دو برابر می‌شود.  در ادامه این مطلب از سالن زیبایی گل گیس به آموزش میکاپ چشم درشت در چندین مرحله می‌پردازیم. با این ترفندها می‌توانید یک آرایشگر حرفه‌ای شوید و خود آرایی اصولی را یاد بگیرید. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آموزش کامل آرایش چشم درشت

در زیر به میکاپ این نوع فرم چشم به طور کامل میپردازیم و در چند مرحله ساده می‌توانید آرایش چشم زیبایی داشته باشید:

مرحله 1 : میکاپ چشم درشت رابا ابروها شروع کنید

در اولین مرحله ابتدا با مداد یا ریمل ابرو کمی به ابروها حالت دهید. سپس کمی ابروها را پهن کنید. با این کار در آرایش چشم درشت، درشتی چشم‌ها حفظ می‌شود و در نگاه اول چشم‌‎ها دیده می‌شوند. برای ابروها ابتدا ابروها را صاف کنید. سپس از شانه ابرو استفاده کنید. با شانه ابرو، رنگ مداد یا ریمل ابرو، طبیعی و یکدست می‌شود.

مرحله 2 از آرایش چشم درشت : پرایمر

پرایمر در چشم درشت باعث می‌شود تا سایه ماندگاری بیشتری داشته باشد. با براش آرایشی، پرایمر را با حرکت دایره‌ای روی پلک بزنید. سپس ناحیه بین دو ابرو و پلک را هم پر کنید.

مرحله 3 : کانسیلر دور چشم

چنانچه می‌خواهید لکه‌ها و تیرگی دور چشم را محو کنید از کانسیلر استفاده کنید. این محصول آرایشی تنها برای تیرگی چشم نیست بلکه اگر ریمل یا خط چشم زیر چشم ریخت می‌توانید با کانسیلر آن را بپوشانید. طریقه زدن کانسیلر  در آرایش چشم درشت به این صورت است که باید به صورت ضربه2ای به زیر چشم بزنید.

مرحله 4 : طریقه سایه زدن چشم درشت

ابتدا باید به رنگ سایه در آرایش چشم درشت توجه کنید. برای مثال برای چشم درشت و کشیده از سایه مات قهوه‌ای مایل به خاکستری بر روی پلک بزنید. سپس از رنگی مات برای گوشه‌های چشم استفاده کنید. چنانچه چشمان درشت و برجسته‌ای دارید از سایه تیره رنگ استفاده کنید تا عمق و اندازه چشم طبیعی‌تر باشد. به طور کلی رنگ‌های تیره سایه برای چشم درشت مناسب‌تر است. اما اگر چشم‌های بزرگی دارید و می‌خواهید آنها را ریز کنید از سایه‌های براق و اکلیلی استفاده کنید. همچنین استفاده از سایه سفید و روشن و یا هایلایتر باعث جذابیت بیشتر چشم می‌شود. برای این کار یک درجه روشن‌تر از پوست رنگ سایه را انتخاب کنید و بر روی استخوان ابرو و مجرای اشک بزنید.

مرحله 5: خط چشم مناسب برای آرایش چشم درشت

خط چشم چشمان درشت می‌تواند با مداد یا خط چشم مایع و یا جامد باشد. انتخاب هر کدام از آنها بستگی به سلیقه و مهارت شما دارد.

آموزش خط چشم برای چشم‌های درشت

ابتدا از 2/3 پلک بالایی چشم شروع به کشیدن خط چشم کنید. خط چشم مشکی را روی بن مژه بکشید. برای آرایش چشم درشت بهتر است انتهای پلک را بال کوچکی از خط چشم بکشید. این بال باید بسیار کوچک و در حد 1/4 سانتی متر باشد. این کار برای چشمان گرد باعث می‌شود تا گردی چشم کمتر شود.اگر می‌خواهید خط چشم پایین هم بکشید باید خط بسیار نازکی زیر چشم بکشید تا درشتی چشم از بین نرود.می‌توانید برای چشمان درشت از دو رنگ خط چشم استفاده کنید. برای این کار با مداد مشکی خط چشمی دنباله دار و ساده روی پلک بالا بکشید. بعد از خشک شدن، یک خط نازک طلایی یا نقره‌ای در بالای این خط چشم بکشید. این باعث درخشش و زیبایی بیشتر چشم‌ها می‌شود.

مرحله 6 و آخرین مرحله آرایش چشم درشت : ریمل

قبل از ریمل با فر مژه مژه‌ها را حالت دهید. این کار به درشتی بیشتر چشم‌ها کمک می‌کند. برای میکاپ چشم درشت باید به گوشه‌های بیرونی چشم توجه بیشتری داشته باشید. استفاده زیاد از ریمل در وسط چشم باعث گردی چشم می‌شود. در صورتی که می‌خواهید چشم درشت و گرد داشته باشید ریمل را در وسط پلک بزنید. همچنین در صورتی که می‌خواهید چشم درشت و کشیده‌ای داشته باشید گوشه‌های بیرونی چشم را بیشتر ریمل بزنید.

آرایش چشم درشت و گرد

برای این نوع فرم چشم از گوشه چشم تا وسط آن را خط باریکی از خط چشم بکشید. سعی کنید خط چشم را در انتهای چشم پهن کنید. با این کار چشم‌ها کشیده‌تر می‌شود. همچنین بهتر است سایه را در گوشه خارجی چشم هم بزنید.چنانچه فاصله چشم طبیعی دارید از خط چشم‌هایی که به سمت بینی گوشه دار هستند استفاده کنید. یعنی خط چشم باید از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید تا فاصله بین چشم کمتر نمایان باشد.

آرایش چشم درشت و مشکی

در اولین قدم از کانسیلر استفاده کنید. برای چشمان مشکی هم آرایش تیره و هم روشن مناسب و کاربردی است. در چشم درشت مشکی از سایه روشن بر روی استخوان پلک استفاده کنید. این کار باعث جذابیت بیشتر چشم می‌شود. همچنین می‌توانید سایه‌های تیره‌تر را بر روی سایه‌های روشن‌تر بزنید تا چشم حالت طبیعی‌تری داشته باشد.با سایه ساده و غیر براق، گوشه‌های داخلی چشم را برجسته‌تر کنید. چنانچه می‌خواهید آرایش چشم درخشان‌تری داشته باشید از سایه خاکستری یا شاه بلوطی در بالای پلک استفاده کنید. برای کوچک نشان دادن چشم از سایه روشن ملایم به خط پلک پایینی بزنید. اگر رنگ پوست روشن و چشمان درشت مشکی دارید از خط چشم مشکی استفاده نکنید. بهتر است به جای خط چشم از سایه یا مدادهایی با رنگ خاکستری و دودی به صورت هاله‌ای پشت چشم و زیر چشم استفاده کنید.

آرایش چشم درشت و برجسته با متدهای روز و حرفه‌ای در چند مرحله

چنانچه می‌خواهید برجستگی چشم کمتر دیده شود با یک خط چشم یا مداد ژله‌ای بالای مژه را تیره کنید. همچنین بر روی پلک پایین، مداد مشکی ، قهوه ای یا سرمه ای بکشید تا چشم ها کوچکتر دیده شود. با براش و حرکات جارویی در انتهای چشم، از سایه چشم تیره استفاده کنید و خط چشم دنباله دار بکشید. فر مژه را به مدت 10 تا 15 ثانیه روی مژه ها نگه دارید.  سپس ریمل بزنید. حتما قسمت میانی و خارجی چشم را بیشتر ریمل بزنید.

آرایش چشم درشت پف دار

از رنگ سایه روشن به عنوان رنگ پایه در این نوع میکاپ چشم استفاده کنید. تمام پلک را از خط مژه تا ابرو را به کمک نوک انگشت سایه بزنید. پلک را به طرف گیجگاه بکشید و از گوشه خارجی چشم به سمت داخل چشم، روی پلک بالا خط چشم بکشید.با مداد چشم ضخیم یا کانسیلر بالای خط چشم را خط بکشید تا پلک پرتر دیده شود. خط چشم باریک و سرتاسری باعث می‌شود تا مدل چشم بهتر و زیباتر باشد.

آرایش چشم درشت و قهوه‌ای

برای این نوع چشم باید رنگ سایه روشن همرگ با آرایش را انتخاب کنید. سپس به تمام پلک آن سایه را بزنید و از سمت گوشه چشم به بیرون به مرور رنگ سایه را تیره‌تر کنید. حتما در زیر ابروها از هایلایتر استفاده کنید. خط چشم‌های بلند و گربه‌ای بسیار مناسب این فرم چشم است. همچنین آرایش‌های عربی و خلیجی برای این نوع چشمان مناسب و عالی است.

آرایش چشم درشت و کشیده

رنگ‌های تیره برای آرایش این فرم چشم بسیار مناسب است. برای چشم‌هایی که بیش از حد بزرگ هستند می‌توانید از سایه‌های براق و اکلیلی استفاده کنید. سایه سفید و روشن در برخی از نقاط چشم، جلوه‌ای بسیار زیبا به چشم‌ها می‌دهد. بهترین انتخاب برای این نوع فرم چشم، این است که از سایه‌ای که 1 درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان است استفاده کنید. سپس کمی از آن را روی استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم بزنید. اگر چشم‌هایی مشکی ندارید بهتر است از خط چشم مشکی استفاده کنید.

از 2/3 بیرونی پلک بالایی در راستای مژه خط چشم را بکشید. سپس زمانی که به انتهای خط مژه رسیدید، بالی کوچک در گوشه چشم به اندازه 1/4 سانتی متر بکشید. چنانچه بعد از فرمژه علاقه دارید از ریمل استفاده کنید تا چشم‌هایتان گردتر به نظر برسند روی مرکز چشم‌ها تمرکز کنید. همچنین برای کشیدگی بیشتر چشم باید گوشه بیرونی را بیشتر ریمل بزنید.

چگونه با آرایش، چشم درشت را کوچک کنیم؟

برای این کار از سایه‌های چشم تیره استفاده کنید. مداد مشکی در داخل پلک پایین باعث کوچک شدن چشم می‌شود. اما توجه داشته باشید که استفاده از مداد سفید و روشن باعث درشتی چشم‌ها می‌شود.

سرمه باعث درشتی چشم می‌شود؟

کشیدن سرمه و یا مداد چشم در داخل چشم باعث کوچک شدن چشم می‌شود. پس اگر می‌خواهید آرایش چشم درشت داشته باشید سرمه را روی پلک بالایی بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *