مقالات

تیره شدن کرم پودر روی صورت و دلایل ماسیدن آن

تیره شدن کرم پودر روی صورت

تیره شدن کرم پودر روی صورت یکی از بدترین نگرانی خانم‌ها برای آرایش صورت است. دائما خانم‌ها به این موضوع فکر می‌کنند که چه کاری انجام دهند تا کرم پودر در مدت طولانی و بدون ماسیدن روی پوست، صاف و طبیعی بماند.تیره شدن کرم پودر یکی از بدترین مشکلاتی است که برای همه افراد پیش آمده است. این امر با ماسیدن کرم روی صورت شکل می‌گیرد. در نتیجه حالت بدی را روی صورت ایجاد می‌کند. همین امر باعث خراب شدن آرایش صورت می‌شود. به طور کلی برای آرایش صورت اگر اصول را رعایت کنید سبب می‌شود تا آرایشی زیبا و طبیعی داشته باشید. ماسیدن کرم پودر روی صورت علل مختلفی دارد. در زیر به علت‌های این موضوع می‌پردازیم. در این صورت می‌توانید در روزهای گرم تابستان از این اتفاق جلوگیری کنید.

علت ماسیدن و تیره شدن کرم پودر روی صورت

در زیر به انواع دلایل این موضوع اشاره شده است. همچنین برای جلوگیری از این موضوع راهکارهای زیر مفید است.

کثیفی پوست صورت

حتما قبل از میکاپ عروس باید از تمیز بودن صورت اطمینان داشته باشید. یکی از دلایل تیره شدن کرم پودر روی صورت، تمیز نبودن پوست صورت است. برای تمیز کردن صورت ابتدا حتما صورت خود را با پاک کننده‌های آرایشی یا شوینده‌ متناسب با صورت خود بشویید. این کار سبب از بین رفتن باکتری و چربی اضافی پوست می‌شود. در این صورت چربی پوست با چربی کرم پودر مخلوط نمی‌شود. این کار بهترین مورد برای جلوگیری از تیره شدن کرم پودر روی صورت است.

خشک بودن پوست از دلایل تیره شدن کرم پودر روی صورت

همیشه پوست صورت را  مانند لب‌ها مرطوب نگه دارید. اگر پوست مرطوبی داشته باشید دیگر نیازی به نگرانی برای کرم پودر زدن ندارید. برای این کار می‌توانید از آبرسان برای پوست صورت و از بالم لب برای لب‌ها  استفاده کنید. آبرسان نه تنها برای سلامت پوست بلکه برای خوابیدن کرم پودر بر روی سطح پوست بسیار مناسب است. همچنین سبب ماندگاری بیشتر آرایش می‌شود. بعد از آبرسانی پوست می‌توانید از کرم پودر استفاده کنید. استفاده از آبرسان باعث می‌شود که پوست رطوبت داشته باشد. در نتیجه چربی کرم پودر را جذب نمی‌کند. در این صورت کرم پودر ظاهر لطیف و سبکی روی پوست دارد. همچنین آرایش ماندگاری بیشتری دارد.

استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر

پرایمر باعث می‌شود تا منافذ پوست پر شود. همچنین باعث یکسان شدن سطح پوست میگردد. در این صورت آرایش ماندگاری بیشتری دارد. اگر از پرایمر استفاده نکنید پوست صاف و یکدستی بعد از آرایش ندارید.

انتخاب درست کرم پودر برای جلوگیری از تیره شدن کرم پودر روی پوست

رنگ کرم پودر باید با رنگ طبیعی پوست متناسب و هماهنگ باشد. به جز رنگ باید به فرمولاسیون کرم پودر هم توجه کنید. کرم پودرهای نیمه مات برای پوست‌های مختلط، براق برای پوست‌های خشک و کرم پودر مات برای پوست‌های چرب مناسب است.برای شناخت درست رنگ کرم پودر روی صورت در زمان خرید مقداری از این محصول را روی پوست بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا روی پوست بخوابد. سپس در نور خورشید رنگ کرم پودر را ببینید. اگر تغییر رنگ نداد این محصول متناسب با رنگ پوست شما است. برای پوست‌های سرد باید کرم پودر‌های صورتی و دارچینی رنگخریداری کنید. اما برای پوست‌های گرم از فونداسیون با ته رنگ زرد استفاده کنید.

میزان کرم پودر بر روی پوست

باید مقدار لازم و مشخصی از کرم پودر را روی صورت بزنید. چراکه زیاد بودن کرم پودر سبب می‌شود که پوست ضخیم شود و ظاهری غیر طبیعی به پوست می‌دهد. اگر فکر می‌کنید با مقدار زیاد کرم پودر می‌توانید عیب‌های صورت را بپوشانید سخت در اشتباهید. زدن کرم پودر زیاد سبب تیره شدن کرم پودر روی پوست و گچی شدن پوست می‌شود.همچنین برای گردن نیازی به زدن این محصول ندارید. چراکه این کار خطوط زشتی را روی گردن ایجاد می‌کند. همچنین باعث کثیف شدن یقه لباس می‌شود.اگر رنگ این محصول آرایشی را درست انتخاب کنید دیگر نیازی به این کار ندارید.

تیره شدن کرم پودر روی صورت به دلیل عدم استفاده صحیح از پد یا براش

برای پوست چرب پد آرایشی باید خشک باشد. چراکه چربی پوست را روی پوست صورت نمایان می‌کند و باعث ماسیدن کرم پودر می‌شود. اما پوست‌های خشک و نرمال باید پد آرایشی را مرطوب کنند. برای پد کشیدن بر روی کرم آن را به صورت ضربه‌ای  و دورانی بزنید تا کرم روی سطح پوست حالت طبیعی‌تری داشته باشد. به هیچ عنوان پد را روی صورت نکشید.

تیره شدن کرم پودر روی صورت به دلیل عدم استفاده از تثبیت کننده

بعد از اتمام آرایش از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید.همچنین می‌توانید به جای اسپری از پودرهای شفاف تثبیت کننده استفاده کنید. برای استفاده از این پودرها بعد از کرم پودر با یک براش آغشته به پودر به صورت بزنید. اما حتما اضافی پودر را از براش بتکانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *