مقالات

آرایش شب یلدا و جدیدترین ایده‌ها برای میکاپ یلدایی

آرایش شب یلدا

آرایش شب یلدا چندین سال است که ترند شده است و زیبایی منحصر بفردی دارد. جشن شب یلدا یکی از جذاب‌ترین جشن‌های ایرانیان است. این جشن برای عروس خانم‌ها بسیار مهم است. به همین دلیل بسیاری از عروس‌ها که برای شب یلدا عکاسی دارند و می‌خواهند آرایش و میکاپ خاصی داشته باشند، آرایش یلدایی را انتخاب می‌کنند. در آرایش یلدایی بیس پایه رنگی آرایش ، رنگ قرمز و سبز است. اما این بدین معنی نیست که نمی‌توان از رنگ‌های دیگر استفاده کرد. بدین معنی است که این رنگ‌ها بیشتر در این سبک از میکاپ عروس استفاده می‌شوند. در ادامه این مطلب از سالن زیبایی گل گیس با ما همراه باشید تا با جدیدترین میکاپ‌های شب یلدا آشنا شوید.

انواع آرایش و میکاپ برای شب یلدا

آرایش شب یلدا دو نوع فانتزی و ساده دارد. اگر تمایل دارید که در این شب زیبا و ساده به نظر برسید از ایده‌های آرایش‌های ساده استفاده کنید و تغییرات مثبتی را در ظاهر خود ایجاد کنید.اما آرایش‌های فانتزی سب یلدا هم عبارتند از آرایش‌هایی که چشم‌ها و لب‌ها به شکل هندوانه و میوه‌های شب یلدا است. اگر شما عزیزان این سبک را می‌پسندید حتما از سبک‌های فانتزی آرایش شب یلدا ایده بگیرید.

آموزش آرایش یلدایی

آرایش پاییزی در ابتدای فصل استفاده می‌شود. معمولا آرایش پاییزی ترکیبی از رنگ‌های نارنجی، زرد، قرمز و قهوه‌ای است. اما آرایش شب یلدا بر اساس جزئیات سفره رنگارنگ یلدا است و ایده‌ها از سفره یلدا گرفته می‌شوند. برای مثال دو جز ثابت شب یلدا در سفره انار و هندوانه است. سرخی و سبزی هندوانه نماد عشق ورزی است. به همین دلیل از این طرح برای آرایش و میکاپ یلدایی استفاده می‌شود. انار هم نماد شادی است. بسیاری از افراد هستند که در آرایش و میکاپ یلدا از رنگ‌ دلربای اناراستفاده می‌کنند. در زیر به انواع آموزش آرایش شب یلدا چه ساده و چه فانتزی پرداخته‌ایم:

آموزش آرایش یلدایی خوشگل و ساده

یلدا آخرین شب خزان است که به شب چله معرف است. به دلیل اینکه این شب سرد است می‌توان از رنگ‌های گرم در آرایش استفاده کرد. حتی اگر از رنگ‌های گرمی مثل زرشکی، شرابی و زرد و نارنجی در میکاپ خود به کارببرید به صورت خود گرمای زیادی می‌بخشید.

برای میکاپ و آرایش شب یلدا ابتدا صورت را مرطوب کننده بزنید. سپس از کرم پودر برای یکدست کردن پوست صورت خود استفاده کنید. سپس با رژگونه به گونه‌ها رنگ و لعاب دهید. کمی گونه‌ها را سرخ کنید تا صورت جذاب‌تر و زیباتر شود.

برای میکاپ چشم‌ها هم می‌توانید از سایه‌ها با ترکیب رنگ‌های قهوه‌ای و سبز و کرم و قرمز مایل به صورتی و مشکی و رنگ‌هایی که نماد شب یلدا هستند استفاده کنید. سپس با خط چشم بلند و مشکی به چشم‌های خود فرم و حالت دهید و مژه‌ها را فر کنید. سپس از ریمل یا مژه مصنوعی استفاده کنید و جذابیت چشم‌ها را بیشتر کنید.

برای آرایش لب هم می‌توانید از رژلب‌های قرمز و آلبالویی در طیف‌های مختلف استفاده کنید. با این مراحل آرایش شب یلدا شما تکمیل می‌شود و آرایش زیبا و ساده‌ای خواهید داشت.

انواع میکاپ یلدایی چشم برای آرایش شب یلدا

قبل از اینکه آرایش چشم را شروع کنید، ابتدا زیرسازی آرایش چشم را انجام دهید. ابتدا باید صورت را با تونر و شوینده به خوبی پاک کنید. سپس از مرطوب کننده، کانسیلر، کرم پودر و پرایمر سایه استفاده کنید.سپس انتخاب کنید که چه نوع میکاپی دوست دارید؟ ساده یا فانتزی؟ در زیر به آموزش آرایش چشم ساده و فانتزی پرداخته‌ایم:

آرایش چشم ساده با تم رنگ پاییزی برای شب یلدا

یلدا آخرین شب خزان است که به شب چله معرف است. به دلیل اینکه این شب سرد است می‌توان از رنگ‌های گرم در آرایش استفاده کرد. حتی اگر از رنگ‌های گرمی مثل زرشکی، شرابی و زرد و نارنجی در میکاپ خود به کارببرید به صورت خود گرمای زیادی می‌بخشید. می‌توانید به سادگی از یک سایه کرم و قهوه‌ای کمک بگیرید و آرایش چشم را به اتمام برسانید. اما اگر رنگ و لعاب بیشتری دوست دارید با الهام از انار سرخ شب یلدا، از طیف رنگی قرمز برای سایه استفاده کنید.می‌توانید سایه چشم قرمز اکلیلی متناسب با رنگ پوست خود داشته باشید. همه سایه‌های قرمز بر روی تمام رنگ پوست‌ها جلوه خوبی ندارد. برای مثال اگر رنگ پوست تیره‌ای دارید می‌توانید از سایه چشم‌های  شرابی، زرشکی و بادمجانی برای آرایش شب یلدا استفاده کنید.

همچنین بهترین سایه برای پوست‌های سفید رنگ قرمز-نارنجی است. رنگ پوست‌های گندمی و متوسط بهتر است از سایه‌های قرمز رنگ معمولی استفاده کنند. همچنین سایه‌های شاین برای این رنگ پوست بسیار عالی است.

بهترین مدل آرایش چشم فانتزی برای شب یلدا

یکی از بهترین مدل‌ها برای آرایش چشم یلدایی فانتزی این است که قسمت داخلی پلک بالا و پایین را سایه قرمز ملایمی بزنید. از دو رنگ ملایم قرمز و نارنجی برای سایه چشم استفاده کنید. سایه نارنجی باید نزدی به ابروها و دور سایه قرمز زده شود. گوشه داخلی چشم را هم سفید کنید تا چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند. با مداد چشم سفید، خط چشم سفیدی بکشید. سپس حد فاصل آن تا خط مژه را سبز کنید. بهتر است از رنگ سبز شاین دار استفاده کنید تا رنگ قرمز زیری پوشانده شود.

با خط چشم مایع، قطره‌هایی مثل تخم هندوانه در گوشه سمت راست پلک بکشید. به هیچ عنوان در این سبک از آرایش چشم، داخل چشم را خط چشم مشکی نکشید. زیرا چشم‌ها کوچکتر از چیزی که هستند نمایش داده می‌شوند. خط مژه پایین را با مداد سبز روشن یا سفید پر کنید. در نهایت با یک خط چشم گربه‌ای و ریمل مشکی، آرایش چشم را تکمیل کنید.

آرایش چشم کات کریس

رنگ غالب در آرایش شب یلدا رنگ سرخ است. از یک خط چشم سرخ استفاده کنید و خط چشم گربه‌ای بکشید. در بخش پایانی خط چشم باید خطی طولانی و یکدست روی کریس چشم بکشید. در پایان این خط را به خط چشم گربه‌ای وصل کنید. می‌توانید روی خط چشم گربه‌ای از نگین‌های کوچکی استفاده کنید. این نگین‌ها را با چسب سایه روی پلک بچسبانید. اگر خط چشم سرخ ندارید از یک رژلب سرخ مایع مات و براش خط چشم استفاده کنید.  .برای اینکار از رژلب و براش خط چشم در بخش کریس چشم استفاده کنید و با آن به پشت پلک بعد دهید.

میکاپ لب برای آرایش شب یلدا

قبل از آرایش لب‌، لب‌ها را آماده کنید تا ماندگاری رژ در طولانی‌ترین شب سال بیشتر شود. ابتدا با اسکراب سلولهای مرده پوست لب را از بین ببرید. سپس کل لب را با خط لب همرنگ با رژلب پر کنید. این کار باعث می‌شود تا ماندگاری رژلب بیشتر شود. در زیر به انواع آرایش لب برای شب یلدا پرداخته‌ایم:

میکاپ لب ساده و زیبا برای یلدا

جذاب‌ترین رنگ رژلب ساده برای شب یلدا رنگی است که به دانه‌های انار شبیه باشد. رژلب‌های پر رنگ اناری و زرشکی برای شب یلدا عالی هستند. اگر رژلب تیره زرشکی به شما نمی‌آید  از رنگ هندوانه‌ای استفاده کنید.رنگ صورتی گرم هم برای سب یلدا عالی است.

رژلب هندوانه‌ای و فانتزی برای آرایش شب یلدا

برای اینکه لب‌هایی به شکل هندوانه داشته باشید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا با مداد سبز خط لب بکشید.
  • داخل لب را با رژلب قرمز پر کنید.
  • طرح‌های متنوعی برای لب‌ها ایجاد کنید.

برای طراحی چنین مدل‌هایی معمولا به رژلب هندوانه‌ای یعین صورتی رنگ و سفید و سبز کمرنگ نیاز دارید. اگر این رنگ‌ها را ندارید می‌توانید از پالت سایه چشم استفاده کنید. ابتدا لب بالایی را صورتی کنید. کمی دو لب را بهم فشار دهید تا لب پایینی هم صورتی شود. سپس با مداد سبز رنگ خط لب پایینی را بکشید. قسمت خارجی لب پایین را با رنگ سبز کمرنگ پر کنید. سپس حد فاصل دو رنگ صورتی و سبز را سفید کنید. هرچه مرز رنگ‌ها محوتر باشد نتیجه کار زیباتر است. سپس با خط چشم مایع نقاطی مانند تخم‌های هندوانه بر روی لب‌ها بکشید. برای جذابیت بیشتر لب‌ها از برق لب استفاده کنید. این مدل آرایش لب برای افرادی که لب‌های درشت دارند عالی است. اگر لب‌های باریکی دارید از این مدل آرایش و میکاپ شب یلدا برای لب‌ها استفاده نکنید.

نکته مهم در آرایش شب یلدا

با وجود اینکه آرایش یلدایی خاص است و حرف اول را می‌زند. لازم نیست در یان کحار اغراق کنید و هم لب‌ها و هم چشم‌ها را یلدایی کنید. طرح هندوانه را یا برای لب استفاده کنید یا برای چشم. شلوغی بیش از حد تاثیر معکوسی در زیبایی شما دارد. همچنین از هایلایتر برای شاداب و با نشاط شدن صورت استفاده کنید. گنه‌ها را با هایلایتر براق و برجسته کنید. برای جذاب‌تر شدن آرایش می‌توانید از اکسسوری‌های مناسب یلدا استفاده کنید. مثلا گوشواره انار، تل و تزیینات یلدایی و…. از نمونه اکسسوری‌هایی شب یلدا است.

2 thoughts on “آرایش شب یلدا و جدیدترین ایده‌ها برای میکاپ یلدایی

  1. bita گفت:

    بی نظیره…عالی
    من عاشق استفاده از رنگ های گرم هستم به خصوص توی فصل سرد سال

    1. admin گفت:

      دقیقا بهترین انتخاب هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *