مقالات

اتو کشی مو به بهترین روش و نکات مهم آن به روش صحیح

اتو کشی مو

اتو کشی مو از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های حالت دهی به مو است. اتو کشی تنها برای صاف کردن مو به کار نمی‌رود. بلکه برای فر کردن مو و حالت دادن به آن هم کاربرد دارد. این وسیله آرایشی نه تنها برای خلنم‌ها بلکه برای /اقایان هم کاربردی است. اتو مو یکی ار پر کاربردی‌ترین وسایل برای حالت دهی به مو است. این روش از بهترین راه‌های موقت برای صافی مو است. برای اتو کردن باید نکاتی را بدانید که مو صاف و زیبا شود بدون اینکه آسیبی به مو وارد شود. پس باید نکاتی را درباره آن بدانید تا به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در این مطلب از سالن زیبایی گل گیس با ما همراه باشید تا تمامی نکات آن را به شما آموزش دهیم. رعایت نکات اتو کردن مو سبب می‌شود تا شینیون مو زیبایی داشته باشید.

شناخت انواع  اتو مو

برای خرید و انتخاب اتو مو باید با نوع آن آشنایی داشته باشید. اتو مو شکل‌های مختلفی دارد. برای مثال جنس کفی‌های اتو مو با یکدیگر متفا.ت هستند.  در زیر به انواع آن و آشنایی بیشتر آنها اشاره شده است:

  1. اتو مو با جنس کفی سرامیک، کراتین، آیونیک و تیتانیوم
  2. اتو سرامیکی برای اتو کشی مو گرما را به خوبی پخش می‌کند. به همین دلیل احتمال سوزاندن مو کمتر می‌شود. تنها عیب این نوع اتو مو این است که به مرور زمان لب پر می‌شود.
  3. اتو مو با صفحه تیتانیوم سریع‌تر گرم می‌شود و گرما را پخش می‌کند.  به همین دلیل برای اتو کشی مو گزینه خوبی نیست. زیرا مو را سریع می‌سوزاند و سریعتر مو را حالت می‌دهد.

عرض اتو مو برای خرید آن

یکی از مهم‌ترین موارد برای اتو کشی مو و خرید اتو مو عرض آن است. این مورد بر اساس کارایی و حجم مو محاسبه می‌شود. در زیر به شناخت عرض‌های اتو مو اشاره شده است:

  1.  اتو مو مینی یا نیم اینچی برای مو چتری یا خیلی کوتاه
  2. اتو با عرض 1 اینچ برای مو کوتاه و نازک
  3. برای اتو کشی مو با ضخامت متوسط از اتو مو یک و 1/4 اینچ استفاده کنید.
  4. برای مو ضخیم و فر و بلند بهتر است برای اتو کشی مو از اتو با عرض یک و 1/2 استفاده نمایید.
  5. اتو مو 2 اینچی برای مو ضخیم و خیلی بلند

نحوه صحیح اتو کشیدن مو

برای اینکه بدون آسیب به مو آن را حالت دهید، باید مراحل و نکات زیر را به ترتیب رعایت کنید:

شستشوی مو و خشکی آن

قبل از اتو مو باید سر خود را بشویید. سپس از نرم کننده استفاده کنید. بعد از آن مو خود را با سشوار خشک کنید. شستشوی مو سبب می‌شود چربی و آلودگی مو از بین برود. به همین دلیل در زمان اتو کشی مو نتیجه بهتری را می‌گیرید. برای خشک کردن مو با سشوار ابتدا درجه سشوار را کم کنید و سپس سشوار را 30 سانتی متر از مود خود فاصله دهید. با این کار به مو خود آسیبی وارد نمی‌کنید.اتو کشی مو خیس راحت‌تر است و مو سریع‌تر حالت می‌گیرد. اما هیچ‌گه مو خیس را اتو نکشید. زیرا باعث نابودی مو می‌شوید.

استفاده از شانه

بعد از شستشو و خشک کردن مو باید مو را شانه کنید. شانه ردن مو باعث می‌شود که مو از هم باز شود و پیچ و تاب نخورد. در زمان اتو کشی مو دسته کوچکی از مو را روی شانه بگذارید و همزمان با شانه اتو را پشت سر هم به سمت پایین بکشید. شانه زدن صحیح مو از دیگر روش‌های صحیح اتو کشی مو است.

دسته کردن مو برای اتو کشی مو

بعد از اینکه مو به صورت کامل خشک شد حتما مراحل زیر را انجام دهید:

  1. مو را شانه کنید و به دسته‌های کوچک دسته بندی کنید تا اتو کشی آن راحت‌تر باشد.
  2. تقسیم مو به روش ساده کافی است. برای مثال مو را به 3 قسمت بالا، میانی و پایینی تقسیم بندی کنید کافی است. مو جلوی سر در دسته بالایی و مو بالای گوش در دسته میانی و ما بقی مو در دسته پایینی قرار می‌گیرند.
  3. سپس هر دسته مو را به دسته‌های دیگر تقسیم بندی کنید و آن را با گیره بالا نگهدارید. به این ترتیب اتو کشی مو راحت‌تر است.
  4. هر دسته مو نباید کم حجم و نازک باشد چراکه باعث سوخته شدن مو  می‌شود. همچنین نباید دسته بندی مو ضخیم باشد. زیرا حرارت به مو نمی‌رسد. برای اتو کشی مو از دسته‌های زیرین شروع کنید.

تنظیم کردن حرارت اتو مو

اکثر اتو ها دکمه تنظیم حرارت دارند. دمای اتو را برای اتو کشی مو تنظیم کنید تا مو نسوزد. برای جنس مو متفاوت دمای اتو مو متفاوت است. برای مو نازک و رنگ شده دمایی بین 65 تا 175 درجه را تنظیم کنید.  چنانچه دما و حرارت اتو مو بالا باشد به مو آسیب‌های زیادی وارد می‌کند.پس برای جلوگیری از این آسیب چندین بار دما اتو مو را کم2تر کنید.

اتو کشی مو با دمای مناسب

دمای مناسب برای اتوی مو کمتر از 195 درجه سانتی گراد است. برای مو فر و ضخیم دما را تا 210 در جه هم می‌توانید زیاد کنید. در صورتی که حالت مو دلخواه خود را نگرفتید به جای بالا بردن درجه حرارت سعی کنید چندین مرتبه اتو مو بکشید. اما بدون مکث کردن این کار را انجام دهید. بین هر دفعه اتو مو برای یک قسمت چندین لحظه صبر کنید. چراکه اتو کشیدن بدون وقفه سبب جمع شدگی حرارت در مو و سوختگی آن می‌شود.

شروع به اتو کشی مو

برای اینکه بتوانید اتو مو را بدون آسیب به مو انجام دهید حتما مراحل زیر را رعایت کنید:

  • اتو مو را با فاصله نزدیک به ریشه قرار دهید. به آرامی اتو مو را انجام دهید. به هیچ عنوان هنگام اتو کشیدن مو را نکشید.
  • مدت زمان زیادی اتو مو را بر روی یک قسمت از مو نگه ندارید. این کار سبب سوختگی  مو می‌شود. حتما قبل از اتو مو از کرم مو یا واکس مو و یا اسپری‌های حفاظت کننده مو استفاده کنید تا به مو آسیبی وارد نشود.
  • از شانه برای حالت دهی سریع به مو استفاده کنید. به طور همزمان اتو و شانه را روی مو بکشید.

ترفند افزایش حجم مو با اتو کشی مو

برای اینکه مو پر پشت تری داشته باشید مو را در دسته‌های کوچکی تقسیم بندی کنید. سپس مو را به سمت بالا و عمو بر کف سر نگهدارید. در این حالت مو را اتو بزنید. با این کار مو پر حجم‌تری دارید.

نکات مهم برای رسیدن به بهترین نتیجه برای اتو کشی مو

  1. برای اتو کشیدن مو بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا مو آسیب نبیند:
  2. برای حالت دهی مو می‌توانید با اتوی مو ساده مو را فر و حجم دار کنید.
  3. برای فر کردن مو ابتدا قسمتی از مو را به دور اتو مو بپیچید. چند لحظه مو را نگهدارید. برای فر درشت مو را 2 تا 3 مرتبه دور اتو مو بپیچید و صبر کنید.
  4. برای فر ریز از اتو مو کم عرض استفاده کنید. چراکه مو بهتر و بیشتر به دور اتو مو می‌پیچد. بنابراین می‌توانید فر کوچکتری ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *