مقالات

علت تغییر رنگ تاتو و استفاده از خنثی کننده قرمز برای قرمزی تاتو

علت تغییر رنگ تاتو

در بحث علت تغییر رنگ تاتو و دلیل اصلی قرمز شدن تاتو عوامل زیادی تاثیرگذار هستند. برای مثال یکی از علت‌های قرمز شدن ابرو و هاشور ابرو الزاما به دلیل انجام نادرست تاتو نیست. اما مهم‌ترین دلیل این مشکل تجربه کم پیگمنتر است. چراکه افراد مبتدی دانش کافی برای شناخت پیگمنت پوست و ترکیب رنگ تاتو صحیح را ندارند. به همین دلیل ممکن است تاتو ابرو نزد افرادمبتدی بعد از چندماه یا چند سال تناژ قرمزی پیدا کند.

در واقع تغییر رنگ فیبروز یا هاشور ابرو یکی از اتفاقات بسیار ناخوشایند است که بعد از انجام آرایش دائم ابرو ایجاد می‌شود. برای حل این مشکل باید به پیگمنتر خود مراجعه کنید تا با استفاده از اصلاح رنگ تاتو یا خنثی کننده رنگ قرمز تاتو این مشکل را برای شما حل کند. کمرنگ شدن هاشور یا فیبروز ابرو به اندازه تغییر رنگ آن ناراحت کننده نیست. معمولا رنگ مشکی هاشور و فیبروز به رنگ‌های آبی و سبز تغییر رنگ می‌دهد. همچنین رنگ قهوه‌ای هاشور و فیبروز به رنگ طوسی یا بنفش تغییر رنگ پیدا می‌کند. البته تغییر رنگ تاتو قهوه‌ای به دلیل تناژهای زیادی که دارد ممکن است به دلیل وجود ناخالصی در رنگ به رنگ دودی ، سبز کم رنگ یا صورتی تغییر رنگ دهد. در ادامه این مطلب از سالن زیبایی گل گیس بیشتر به علت تغییر رنگ تاتو میپردازیم و راهکارهایی را برای حل این مشکل به شما عزیزان عرضه می‌کنیم.

علت تغییر رنگ تاتو ابرو

معمولا دلیل اصلی قرمز شدن رنگ تاتو ابرو به دلیل عدم رعایت موارد زیر است:

عدم توجه به نوع پوست مشتری و عدم خنثی کردن پیگمنت مزاحم پوست

این مشکل توسط یک پیگمنتر ناتجربه به وجود می‌آید. یک پیگمنتر باتجربه با رنگ‌ها و نوع پوست مشتری آگاه است. ملانین پوست افراد دارای پوست سفید و سرخ دارای رنگدانه قرمز است. همچنین رنگ قهوه‌ای برای ابرو ترکیبی از رنگ‌های مشکی، قرمز و زرد است. پس پیگمنتر باید دقت کند که برای افراد دارای پوست سفید رنگ قرمز در ترکیب رنگ به کار نبرد. چراکه یکی از پیگمنت‌های اصلی صورت‌های سفید رنگ قرمز است. زمان فیبروز ابرو پیگمنتر باید برای چنین افرادی حتما نیم تا یک قطره رنگ زیتونی به ترکیب رنگ‌ها اضافه کند. زیتونی و قرمز همدیگر را خنثی می‌کنند. اگر از خنثی کننده رنگ قرمز تاتو استفاده نشود بی شک مشتری شما با قرمز شدن ابروهای خود مواجه خواهد شد. عدم استفاده از رنگ‌های خنثی کننده از علت تغییر رنگ تاتو است.

استفاده از رنگ‌های تقبلی و غیر اورجینال یکی از علت‌ تغییر رنگ تاتو

رنگ‌های تقلبی و فیک درصد فلزات بالایی دارند و گاهی ماندگاری این رنگ‌ها زیاد است. اما بعد از مدتی طولانی شما متوجه تغییر رنگ تاتو خواهید شد. اما همین درصد اضافه و بالای فلزات یکی از دلایل اصلی قرمز شدن رنگ تاتو و علت تغییر رنگ تاتو است. رنگ‌های اورجینال درصد فلزات کمتری دارند و بیشتر بر پایه پیگمنت‌های گیاهی هستند. به همین دلیل رنگ‌های اورجینال قرمزی ابرو را کمتر می‌کنند.

انتخاب رنگ اورجینال ولی نامتناسب با پوست مشتری از علت تغییر رنگ تاتو

اگر مشتری سفید پوست باشد باید از یک رنگ قهوه‌ای تناژ زیتونی یا ترکیب رنگ قهوه‌ای با زیتونی برای تاتو و میکروپیگمنتیشن ابرو استفاده شود. اما اگر پیمنتر مبتدی باشد و ترکیب رنگ را به درستی انجام ندهد حتی اگر از رنگ‌های باکیفیت و اورجینال هم اتسفاده کند بازهم فاجعه‌ای به شدت بد برای ابروها ایجاد می‌شود. بنابراین یکی از علت تغییر رنگ تاتو عدم توجه پیگمنتر به نوع پوست مشتری و تناژ سرد و گرم رنگ پوست مشتری است.

استفاده از رنگ‌های بر پایه اکسیدهای فلزی و عدم توجه پیگمنتر به ترکیب رنگ صحیح

رنگ‌های اورجینال و دارای تاییدیه سازمان FDA آمریکا بر پایه اکسیدهای آهن هستند. اما اگر پیگمنتر شناخت کافی برای ترکیب رنگ‌ها نداشته باشد و از رنگ‌های بر پایه اکسیدهای فلزی استفاده کند بی‌شک بعد از مدتی ابروها قرمز خواهند شد. عدم شناخت پیگمنتر از رنگ‌های تاتو علت تغییر رنگ تاتو می‌باشد.  اما اگر پیگمنتر آگاهی کاملی در مورد ترکیب رنگ تاتو داشته باشد با چنین مشکلی مشتری مواجه نخواهد شد. بنابراین شناخت اجزا تشکیل دهنده هر رنگ توسط برندهای مختلف کمک زیادی به پیگمنتر در خروجی کار می‌کند.یکی از علت‌ تغییر رنگ تاتو ابرو، عدم شناخت پیگمنتر با ترکیب رنگ‌ها و برندهای مختلف رنگ تاتو است.

قرارگیری طولانی مدت در زیر نور خورشید یا مراجعه به مراکز سولاریم

همه افراد از سوراخ شدن لایه اوزون و رسیدن پرتوهای مضر یو وی خورشید به سطح زمین آگاه هستند. اشعه UV به شدت بر روی پیگمنت‌های رنگ تاتو تاثیر گذار است و یکی از علت‌های تغییر رنگ تاتو این است که اشعه یو وی باعث تجزیه رنگ تاتو می‌شود. در صورتی که تاتو زده‌اید باید حداقل به مدت 2 هفته از قرار گرفتن جلوی نور خورشید پرهیز کنید. اما شرایط این را ندارید که دور از نور خورشید قرار داشته باشید باید انتظار قرمز شدن تاتو خود را داشته باشید. همچنین اگر به مراکز سولاریوم مراجعه کنید به دلیل اینکه پرتوها و اشعه‌ها به پیگمنت‌ها برخورد می‌کند قرمز شدن رنگ تاتو کاملا طبیعی است. بنابراین قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور خورشید و مراجعه به مراکز سولاریوم از جمله علت تغییر رنگ تاتو است.

وجود بیماری‌های خاص از دلیل اصلی قرمز شدن رنگ تاتو ابرو

طبیعتا یک فرد بیمار به دلیل بیماری و مصرف داروهای خاص سیستم ایمنی بدنش با پیگمنت‌های رنگ، واکنشی متفاوت دارد. یکی از علت‌های تغییر رنگ تاتو وجود بیماری‌های خاص مانند دیابت، تیروئید و بیماری‌های ناراحتی قلبی و بیماری‌های اعصاب و روان است. همچنین این افراد باید به دلیل وجود بیماری قرص‌هایی را مصرف کنند. مصرف همین قرص‌ها باعث قرمزی و علت تغییر رنگ تاتو می‌شود.

علت تغییر رنگ هاشور ابرو یا فیبروز در دوران بارداری و شیردهی یا پریودی

در این دوران به دلیل اینکه بدن در تعادل هورمونی نیست، حتی ریموو تاتو هم در این دوران نتیجه درستی ندارد چه برسد به رنگ تاتو. بنابراین دوران بارداری، ششیردهی و پریودی از علت تغییر رنگ تاتو است.

مصرف الکل و دخانیات یکی از علت‌ تغییر رنگ تاتو ابرو

چنانچه از دخانیات و الکل در هفته‌های اول تاتو استفاده کنید این مواد بر روی تناژ رنگ تاتو تاثیر منفی می‌گذارد.

میزان پررنگی  یا کمرنگی رنگ قرمز به میزان اکسیدآهن در رنگ بستگی دارد. البته برخی عوامل دیگر در پر رنگی یا کمرنگی رنگ تاتو تاثیرگذار است. برای مثال قرمزی رنگ در پوست‌های روشن بیشتر از پوست‌های گندمی دیده می‌شود. همچنین پوست‌های چرب به دلیل تعریق زیاد و منافذ باز پوست و بازسازی سریع‌تر پوست با سرعت بیشتری رنگ‌ها در این نوع پوست از بین می‌روند. به همین دلیل رنگدانه‌های قرمز در پوست چرب بیشتر خود را نشان می‌دهند.

راهکارهایی برای تغییر رنگ تاتو

میزان پررنگی  یا کمرنگی رنگ قرمز به میزان اکسیدآهن در رنگ بستگی دارد. البته برخی عوامل دیگر در پر رنگی یا کمرنگی رنگ تاتو تاثیرگذار است. برای مثال قرمزی رنگ در پوست‌های روشن بیشتر از پوست‌های گندمی دیده می‌شود. همچنین پوست‌های چرب به دلیل تعریق زیاد و منافذ باز پوست و بازسازی سریع‌تر پوست با سرعت بیشتری رنگ‌ها در این نوع پوست از بین می‌روند. به همین دلیل رنگدانه‌های قرمز در پوست چرب بیشتر خود را نشان می‌دهند.

پیگمنت‌های قرمز در طبیعت دارای ساختاری هستند که از بین نمی‌روند. همچنین لازم است بدانید که رنگ قرمز ماندگاری بیشتری  نسبت به سایر رنگ‌ها دارد. وقتی رنگی با رنگدانه‌های قرمز برای تاتو ابرو انتخاب می‌شود، بعد از مدتی مابقی رنگ‌ها به دلیل ماهیتی که دارند جذب پوست می‌شوند یا از پوست خارج می‌شوند. اما رنگدانه قرمز جذب پوست نمی‌شود و بر روی پوست باقی میماند و خود را نشان می‌دهد. اگر رنگی ضدقرمزی باشد به سمت دودی می‌رود. در پوست خانم‌های ایرانی باید برای اینکه رنگ‌ها کمتر به نظر برسد و ماندگاری رنگ بالا باشد باید از ته رنگ قرمز استفاده شود. برای مثال در روش میکروپیگمنتیشن ابرو به دلیل اینکه رنگ‌ها در عمق بالاتری از پوست کاشته می‌شود تغییر بر روی آن آسان است. یعنی هم می‌توان ته رنگ‌های قرمز را خنثی کرد و هم می‌توان رنگ قرمز را از پوست خارج کرد.

خنثی کننده رنگ قرمز تاتو و روش تغییر رنگ تاتو

اکنون که علت‌های تغییر رنگ تاتو را دانستید باید با روش تغییر رنگ تاتو آشنا شوید. برای خنثی کردن رنگ هاشور یا تاتو ابرو از ترکیب 1 واحد رنگ پایه و 3 واحد رنگ ترکیبی یا خنثی کننده استفاده می‌شود. ترکیب رنگ مناسب برای تغییر رنگ تاتو بستگی به مهارت و تجربه پیگمنتر دارد. در زیر به خنثی کننده رنگ‌ها برای تغییر رنگ تاتو پرداخته‌ایم:

  • خنثی کننده رنگ دودی، رنگ نارنجی است.
  • خنثی کننده رنگ قرمز تاتو، رنگ خردلی است. پیگمنت‌های سبز رنگ خردلی تن عسلی به تاتو ابرو می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *