مقالات

رژ لب زدن به صورت حرفه‌ای و حجیم کردن لب‌ها

رژ لب زدن

رژ لب زدن صحیح یکی از مهم‌ترین نکات در میکاپ است. برای این کار ساده باید در انتخاب و خرید رژ لب دقت کنید. این تکنیک آرایشی شاید بنظر ساده برسد. اما اگر تکنیک‌های آن بلد نباشید سبب نتیجه نامظلوب آرایش می‌گردد. چراکه به صورت غیر حرفه‌ای نه تنها لب را حجیم نمی‌کند بلکه آرایش و میکاپ عروس را نامنظم و بد جلوه می‌دهد. این اتفاق بر اثر 3 شماره میفتد. در نتیجه لب‌های جذاب و زیبایی خواهید داشت. رژ لب جایگاه ویژه‌ای در محصولات آرایشی دارد. رژ لب حرفه‌ای سبب ماندگاری آرایش لب می‌شود. به همین دلیل لب‌ها زیباتر به نظر می‌رسند. سایه‌های روشن سبب تغییر در ظاهر می‌شوند و خطای کمتری دارند. این تکنیک آرایشی را باید به صورت حرفه‌ای و رعایت ترفندها انجام دهید. برای آرایش لب به صورت یک آرایشگر حرفه‌ای با ما همراه باشید.

مراحل پیش از رژ زدن

برای آرایش لب ابتدا مراحل زیر را انجام دهید.

لایه برداری لب‌ها

از ماسک لب برای مرطوب کردن لب استفاده کنید. همچنین برای این کار می‌توانید از بالم لب استفاده کنید. سپس آن را پاک و خشک کنید.

کرم پودر مات استفاده کنید

کرم پودر مات به ماندگاری رژ لب کمک زیادی می‌کند.

انتخاب بهترین خط لب

از مداد متناسب با رنگ رژ لب بردارید. سپس از قسمت کمان‌دار لب‌ها به گوشه‌های پایین و بیرونی لب بروید. در آخر کل لب را با مداد پر کنید. سپس با قلموی کوچک یا انگشت حلفه از پودر فیکس بر روی لب‌ها بزنید. مجدد رژ لب بزنید. بعد از این مراحل از کانسیلر  یا گوش پاک کن برای پاک کردن جاهای مختلف لب استفاده کنید.

استفاده از واریاسون برای آموزش آرایش لب حرفه‌ای

برای لب‌های حجیم و قلوه‌ای از دو سایه متفاوت برای رژ لب استفاده کنید. برای این کار ابتدا ار رژ لب معمولی استفاده کنید. سپس از سایه‌ای نسبتا سبک برای مرکز لب پایینی و بالایی استفاده کنید. در همه آموزش‌ها از فرچه لب برای بی‌رنگ شدن رژ لب استفاده می‌کنند. سپس بعد از زیر سازی لب، از رنگ نهایی رژ لب استفاده می‌کنند.

خط لب برای برجسته کردن لب‌ها

از خط لب نوک تیز برای خط لب استفاده کنید.  از خط لب برای شکل و فرم لب استفاده کنید. همچنین از خط لب برای تمیزتر شدن آرایش لب حرفه‌ای استفاده می‌شود. برای این کار از خط لب طبیعی خود فراتر نروید. همچنین از یک طرح کلی حدود شش دهم سانتی متر از خط لب برای اطراف لب استفاده کنید. سپس از رژ لب استفاده نمایید. در انتهای کار روی رژ لب را برق لب بزنید. از خط لب با سایه تیره‌تر ار رژلب انتخاب کنید. سپس برای ایجاد طرح اولیه از یک سایه روشن‌تر استفاده کنید. این کار به داشتن لب‌های حجیم و جذاب کمک شایانی می‌کند.

تناسب بین رژگونه و رژ لب

حتما رنگ رژگونه را متناسب با رنگ رژ لب انتخاب کنید. با این کار رژ لب مات دارید. رژ گونه را به صورت مستقیم روی لب قرار ندهید. چراکه رژگونه با تمامی رنگ‌های رژلب همخوانی ندارد و در نتیجه سبب زیبایی لب‌ها نمی‌شود.

آموزش گام به گام حرفه‌ای رژلب زدن

برای اینکه با استفاده از رژ لب بتوانید لب‌های خود را برجسته کنید مراحل زیر را انجام دهید؛

  • ابتدا لب‌ها را غنچه کنید.
  • با استفاده از خط لب، وسط لب را خط بکشید. سپس گوشه‌های لب را رها کنید. از رژ لب قرمز برای پر کردن لب استفاده کنید.
  • با یک خط لب سبک روی رژلب سایه معکوس ایجاد کنید.
  • با خط لب سعی کنید طرح کلی را روی لب ایجاد کنید. سپس از خط لب تیره‌تر برای ایجاد سایه معکوس استفاده نمایید.

آموزش زدن رژ لب برای لب‌های کوچک

اگر لب‌های کوچک و باریک دارید، در ادمه نحوه صحیح رژ لب زدن را برای شما توضیح داده‌ایم؛

ایجاد یک نمای گوتیک

برای انجام این کار از رژ لب تیره مثل زرشکی ،سیاه و یا خرمایی استفاده کنید. سپس از خط لب متناسب با این رنگ استفاده کنید. از رژ لب برای پر کردن لب استفاده نمایید.

مناسب‌ترین رنگ رژ لب

انتخاب یک رنگ متناسب برای رژ لب بسیار مهم است. برای مثال برای رژ لب قرمز باید سایه متناسب با آن را استفاده کنید. همچنین برای آموزش زدن رژ لب دخترانه با پوست زمینه صورتی از رژ لب قرمز گیلاسی استفاده کنید. برای پوست زیتونی و رژ لب قرمز از رنگ قرمز پررنگ استفاده نمایید.

آموزش زدن رژ لب مایع

رژ لب مایع دردسر زیادی دارد. راهنمای زیر برای استفاده از این رژ است؛

  1. ابتدا لب  را با بالم لب خانگی یا وازلین چرب کنید. سپس مسواک را روی لب بکشید. این کار سبب گرفتن اضافه پوست لب می‌شود. روی لبهای خشک از رژ لب زدن پرهیز کنید.
  2. با سراپلیکاتوررز که تیز است برای خط لب استفاده کنید. این کار را با مداد لب هم می‌توانید انجام دهید. با این کار رژ لب تمیز و متقارن می‌شود.
  3. سپس با سر پهن‌تر اپلیکاتور داخل لب را پرکنید. اما بلافاصله لبها را بهم نمالید. ابتدا اجازه دهید لب به طور کامل خشک شود.
  4. از کانسیلر یا گوش پاک کن برای اضافی و بیرون زدگی رژ لب استفاده کنید.

برای لب‌های کوچک بهتر است از رژ لب مایع استفاده نشود. مگر اینکه رژ لب مایه، مات باشد.

جلوگیری از لکه شدن رژ لب

برای این کار باید قبل از رژ لب زدن از خط لب استفاده کنید. همچنین بعد از پایان استفاده از آن از دستمال برای گرفتن چربی رژ استفاده کنید. سپس از کانسیلر روی لبه لب‌ها بزنید. این کار سبب ظاهری تمیز برای لبها می‌گردد.

ماندگاری بیشتر رژ لب

ابتدا لبها را آماده و زیرسازی کنید. سپس از دستمال کاغذی برای پوشاندن رنگ رژ لب استفاده کنید. می‌توانید برای ماندگاری بیشتر رژ لب زدن لبها را با دستمال بپوشانید و از پودر چسبنده بر روی آن استفاده کنید. این کار سبب ثابت ماندن رژ لب در طول روز و مات بودن رژ لب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *